Wywiad z Komisarzem Sevem

You Tube to obecnie bardzo rozbudowana, powszechna oraz rozpoznawalna niemal na każdym zakątku świata platforma internetowa, gdzie wszyscy ludzie (oraz koty ;) ) mogą bez ograniczeń dzielić się swoją twórczością oraz pasją. Nic więc też dziwnego, że właśnie tam swoje miejsce znaleźli także fani naszej ukochanej gwiezdnowojennej sagi, tworząc rozmaite kanały, na których kręcą np. fanfilmy, grają w gry z świata Star Wars, bądź ich twórczość obraca się wokół modelu commentery. I właśnie z youtuberem, którego znacie pod pseudonimem Komisarz Sev z Ziemniaczanego Pola Komisarza Seva>>, prowadzącym właśnie taki model kanału jakiś czas temu przeprowadziłem wywiad, w którym dowiecie się jak wyglądały jego początki jako fana, twórcy, jaki ma stosunek do fandomu oraz wydawnictw książkowych. Więc nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić was do, miejmy nadzieję, przyjemnej lektury.
1) Jak zaczęła się twoja przygoda z Gwiezdnymi wojnami?
W 1997 roku, kiedy wielka powódź przechodziła przez Wrocław, wraz z rodzicami byłem u dalszej rodziny w górskim schronisku na Hali Krupowej. Wtedy po raz pierwszy zobaczyłem fragment Nowej Nadziei. Oczywiście jako 5 letni dzieciak nie miałem pojęcia co oglądam, lecz jedna rzecz wbiła mi się na zawsze w pamięć: myśliwce TIE Figther ścigającego X-wingi nad powierzchnią Gwiazdy Śmierci. Obraz ten był ze mną cały czas do mniej więcej 6 klasy podstawówki, kiedy to w trakcie wakacji kolega pożyczył mi książkową wersję Powrotu Jedi. Zainteresowany lekturą, postanowiłem poszukać kolejnych książek z tego uniwersum, przez co natrafiłem w lokalnej bibliotece na pierwszy tom serii X-wing. No i wpadłem. Kolejne książki, komiksy oraz rozpoczęcie przygody z grą Star Wars Miniatures: to wszystko spowodowało, że dowiedziałem się o istnieniu Wrocławskiego Fanklubu Gwiezdnych Wojen, którego członkiem jestem do dnia dzisiejszego i w ten sposób poznałem polski fandom Star Wars. No i tak człowiek siedzi w tym już od kilkudziesięciu lat 😊

2) Co skłoniło cię do założenia kanału na You Tube, a co za tym idzie tworzenia filmów?
Pierwsza myśl pojawiła się w po Pyrkonie 2016, kiedy to po wygłoszeniu swoich prelekcji stwierdziłem „kurde, mało mi”. Brakowało mi możliwości częstszego „wygadywania się” ze swoich przemyśleń, opinii i komentarzy na temat świata Star Wars. Po prawie roku przygotowań i drżącym sercem od niepewności i obaw, ruszyłem ze swoim kanałem. I z każdym kolejnym film uświadamiałem sobie dwie rzeczy: podoba mi się to i nawet ktoś to ogląda. I cały czas, mniej lub bardziej, chce mi się stać za sterem tego okrętu płynącego przez ten burzliwy ocean świata Star Wars.
3) Jak długo trwa "produkcja" takiego filmiku?
Wszystko zależy od tematu. Najbardziej są wymagające materiały omawiające filmy po premierze czy komentujące zagadnienia finansowe lub sytuację w fandomie Star Wars. Przykładem tutaj może być omówienie The Last Jedi, wynik finansowy Solo czy komentarz do sprawy Star Wars Theory. Tego rodzaju materiały wymagają kilku godzin analizowania wszelkiego rodzaju źródeł, porównywania danych lub po prostu przemyślenia dokładnego filmu lub materiału źródłowego. Do tego nagrywanie może zająć do 2 godzin, podobnie montaż. Z drugiej strony unboxingy gry Star Wars Legion to do 30-40 minut roboty całościowo. Jednak najważniejszym czynnikiem jest „czucie” materiału. Czasami wystarczy że siądę przed kamerą i 30 minut materiału samo wypływa z moich usta, a czasami nagranie 10 minutowej recenzji animacji lub komiksu zajmuje kilka godzin. Wena i poczucie tematu jest najważniejsze w całym tym procesie.

4) Co najbardziej podoba Ci się w byciu Youtuberem?
Po pierwsze: możliwość ciągłej nauki. Przy dużej części filmów odzywają się fani, którzy wiedzą więcej na dany temat lub znają inne źródła wiedzy o Star Wars. W ten sposób mogę poznać kolejny aspekt danego zagadnienia czy też sposób zdobywania wiedzy o Star Wars. Taka symbioza twórca-widz, w której obie strony zyskują. Po drugie: satysfakcja. Co jakiś czas dostaję komentarze lub maile, w których widzowie dzielą się swoimi opiniami i zazwyczaj są to komentarze bardzo pozytywne. I cóż, to po prostu cieszy, kiedy Twoja praca jest doceniania i ludziom się podoba :)
5) Jakie masz plany na najbliższy czas?
Wyspać się, to jest cel główny :P A poważnie mówiąc to od dłuższego czasu chodzi mi już po głowie cykl dla początkujących, czyli jak zacząć przygodę ze Star Wars i poszczególnymi jego elementami, przegląd The Clone Wars przed premierą następnego sezonu, więcej recenzji książek z Legend oraz komentarzy wszelkiej maści do całej marki oraz oczywiście Droga do Epizodu IX, czyli seria filmów przygotowująca do premiery finalnej części najnowszej trylogii Star Wars. To na tą chwilę, a co jeszcze się urodzi w mojej głowie, to nawet ja sam do końca nie wiem :)
  
6) Co sądzisz o podziale fandomu na fanów Legend i obecnego Kanonu? I czy może popierasz którąś stronę?
Nie ma nic złego w tym, że niektórzy preferują jeden z dwóch "okresów" w historii marki Star Wars. Wiadomo, każdy ma inne preferencje i gust, więc każdemu co innego może się podobać, jak i również inne doświadczenia z danymi pozycjami. Jednak jakiekolwiek konflikty na linii Legendy - Kanon są dla mnie śmieszne i godne pożałowania. Jedną z najlepszych rzeczy w tym uniwersum jest swoboda, z jaką można zapoznawać się z tym, co każdemu z nas się podoba. Niech więc każdy to robi i nie czuje się z tego powodu potępiany czy wyśmiewany przez innych. Ja sam wychodzę natomiast z założenia, że zarówno Legendy jak i Kanon mają pozycje słabe, średnie i rewelacyjne, tak więc nie będę się ograniczał tylko do jednej grupy. Jak dla mnie to wszystko to są Gwiezdne wojny i to wszystko chce poznać. 
7) Jak myślisz: czy fandom może się jeszcze zjednoczyć?
Istne pytanie rzeka :) Można tutaj dywagować, co rozumiemy przez fandom, czy rzeczywiście jest rozbity w jakiś sposób i co do tego doprowadziło, całymi godzinami, a i tak pewnie ciężko będzie dojść do jednoznacznych wniosków. Wydaje mi się jednak, że głównym problemem wszelkich konfliktów wśród fanów Star Wars nie są decyzje wydawnicze właścicieli marki czy rozwiązania fabularne. Problemem jest element ludzi, a mianowicie poddawanie się głupocie, emocjom i wszelkim ułomnością ludzkiej natury. Nie ma nic złego w tym, że fani mają różne opinie, przekonania i oczekiwania względem Gwiezdnych wojen. Jednak należy je przedstawiać w cywilizowany, kulturalny i poparty logiką sposób. Wiem, że brzmi to jak niemożliwa utopia, ale może kiedyś jednak uda nam się ogarnąć na tyle, aby choć trochę zbliżyć się do tego celu :)

8 )  A więc dobrze, przejdźmy teraz do tematu bardziej technicznego, a dokładniej według ciebie lepszym wydawcą starwarsowych książek było wydawnictwo Amber czy Uroboros?
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. W czasach kiedy jeszcze za wydawanie książek Star Wars był odpowiedzialny Amber, mój uczniowski i studencki portfel nie pozwalał mi za bardzo na regularne kupowanie najnowszych pozycji. Dodatkowo, bardziej interesowały mnie komiksy jakie otrzymywaliśmy od wydawnictwa Egmont. Dlatego więc nie mam możliwości porównać Amber z Uroboros i mogę jedynie opierać się na opinia bardziej doświadczonych fanów.
9) Czy ewentualnie widzisz jakieś wydawnictwo, które mogło by zastąpić Uroboros?
Moja znajomość polskiego rynku wydawniczego jest tak znikoma, że nie mam żadnego prawa sugerować nawet kogoś innego. Tak więc w tej kwestii wolę milczeć niż palnąć jakieś głupstwo :)

10) I to już ostatnie pytanie, czy w swojej kolekcji masz jakąś pozycję szczególnie dla ciebie ważną?
Jako że jestem przysłowiowym chomikiem jeżeli chodzi o Star Wars, niemal każda rzecz jest mi szczególnie bliska. Ale jeśli miałbym wybrać jedną, to była by to kolekcja plakatów ze szkicami koncepcyjnymi Ralpha McQuarriego do Imperium kontratakuje. Ponad 20 plakatów, które otrzymałem od swojego wujka, któremu udało się zdobyć to cacko w Niemczech i które czekają na większe mieszkanie, aby je wszystkie powiesić na ścianach. :) 

Dziękujemy za miłą rozmowę!

Jeśli wam mało i chcielibyście się dowiedzieć więcej o twórczości Komisarza oraz zobaczyć jego materiały filmowe, to zapraszamy na jego kanał>>.

Zapraszamy również do zapoznania się z naszymi recenzjami, newsami oraz recenzjami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się z nami swoją opinią na temat wpisu!

Niech Moc będzie z Tobą!

Copyright © 2016 Świat Star Wars , Blogger