Recenzja: Star Wars: Lost Stars 1 - manga


26 marca 2019 wydawnictwo Panini opublikowało specjalną mangę. Autorka i ilustratorka Yūsaku Komiyama zaadaptowała powieść z kategorii young adult autorstwa Claudii Gray na mangę. Zostało to opublikowane w języku japońskim w trzech częściach, które zostały wydane także w języku angielskim oraz niemieckim.
Opis dostarczony przez wydawcę:
Planeta Jelucan przeszła pod kontrolę Imperium. Thane Kyrell i Ciena Ree pochodzą z różnych klas społecznych, ale łączy ich pasja do latania. Razem trafiają do Akademii Imperialnej, ale Thane wkrótce ma wątpliwości i dołącza do Rebelii...
Zupełnie nowa i wreszcie jako manga!

To była jak dotąd pierwsza manga w moim życiu, a więc dla mnie jest to nowość.

Szczególną cechą japońskich mang jest to, że książki te są czytane od prawej do lewej strony. Oznacza to, że początek znajduje się po prawej stronie książki, a nie po lewej. Tak więc niemiecki czytelnik zauważa, że książkę czyta się „od tyłu”. Panini przeniosło również tę koncepcję do wydania niemieckiego, co moim zdaniem czyni ten rodzaj komiksu wyjątkowym. Czasami utrudniało mi to rozpoczęcie czytania mangi po przerwie, ale po jakimś czasie można się przyzwyczaić. Najczęściej zacząłem czytać w lewym górnym rogu strony, na której była moja zakładka. Musisz także odczytać dymki od prawej do lewej. Po jednej stronie wracałem jednak do dobrego porządku czytania i mogłem cieszyć się mangą.
Znalezione obrazy dla zapytania lost stars manga
Manga składa się z sześciu rozdziałów, które są samodzielnymi częściami całej historii. Rysunki są czarno-białe. Minimalistyczne przedstawienie wszechświata Gwiezdnych wojen, który urzeka japońskim stylem rysowania. Oczywiście bardzo uderzające są rysy twarzy. Wyraz postaci jest w oczach. Historia jest bardzo dobrze prezentowana w panelach i przekonała mnie jako czytelnika.

Ponieważ powieść Utracone gwiazdy Claudii Gray czytałem jakiś czas temu, nie jestem w stanie precyzyjnie określić, jak dobrze zaadaptowana została historia. Mogę jednak stwierdzić, że adaptacja powieści w tej mandze zakończyło się sukcesem we wszystkich przypadkach. Nie czułem, że coś w tej historii brakuje.

Zawsze lubiłem historie Gwiezdnych wojen, które pokazują wydarzenia z filmów z różnych stron nowych postaci. Zawsze miło jest przeczytać, jak odmienny jest widok różnych postaci na jedno i to samo wydarzenie. Thane Kyrell i Ciena Ree dorastali na swojej rodzinnej planecie Jelucan ze względu na ich różne pochodzenie w różnych klasach społecznych. Ale łączy ich pasja – latanie.

Chociaż nie jestem fanem mang, bardzo podobał mi się ten komiks i już nie mogę się doczekać drugiej części, która została wydana 22.10.2019, i części 3, która mam nadzieje zostanie wydana w 2020 roku, a także kolejnych mangowych adaptacji. Tej mandze przyznaję ocenę 10 na 10 i polecam jej kupno.

Ogólna ocena: 10/10
Fabuła: 10/10
Rysunki: 9/10
Jakość wydania: 10/10

Dziękuję wydawnictwu Panini Verlags GmbH za przekazanie egzemplarza recenzenckiego.
Ich danke Panini Verlags GmbH für die freundliche Bereitstellung des Rezensionsexemplars.

Szczegóły:
Tytuł: Star Wars: Utracone gwiazdy, tom 1
Tytuł niemiecki: Star Wars: Verlorene Welten, Band 1
Tytuł oryginalny: Star Wars: Lost Stars, Volume 1
Autor: Yusaku Komiyama, Claudia Gray
Rysunki: Yusaku Komiyama
Tłumaczenie: Markus Lange
Wydawnictwo: Panini Verlags GmbH
Data premiery: 26 marca 2019
Liczba stron: 260
Oprawa: miękka
Cena: 8,99 € / 39,10 PLN (wersja niemiecka)

Gdzie kupić:
BOOKCITY (wersja niemiecka)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się z nami swoją opinią na temat wpisu!

Niech Moc będzie z Tobą!

Copyright © 2016 Świat Star Wars , Blogger