Recenzja - Star Wars: Nowa kolekcja bajek

W marcu nakładem wydawnictwa Egmont ukazał się kolejny zbiór bajek dla najmłodszych. Star Wars: Nowa kolekcja bajek, bo właśnie o niej jest mowa, to zbiór pięciu opowiadań z cyklu Jestem.... Opowiadania skupiają się na droidach, Jedi, pilotach, księżniczkach i mrocznych lordach Sith. Autorami opowiadań są Christopher Nicholas oraz Courtney Carbone, zaś tłumaczenie na język polski wykonała Anna Hikiert.
Opis:
Możesz zostać szlachetnym rycerzem Jedi, dzielnym pilotem myśliwca, mrocznym Sithem, rezolutną księżniczką, a nawet złotym droidem. Wszystko dzięki Mocy wyobraźni! Poznaj najciekawszych bohaterów z odległej galaktyki i zostań z nimi choć na chwilę w niesamowitym świecie Gwiezdnych wojen!
Zacznijmy od polskiego wydania. W środku znajdują się opowiadania pod tytułem: Jestem droidem, Jestem Jedi, Jestem pilotem, Jestem księżniczką oraz Jestem Sithem. Przy każdej z bajek podany jest numer strony, na której możemy ją znaleźć. Szkoda tylko, że w całej książce brak jakiegokolwiek numeru strony…. Taka drobna wpadka. Ogólnie bardzo podoba mi się to wydanie oraz „pluszowa” okładka. Uważam, że Egmont dobrze zrobił wydając te pięć bajek w formie jednej książki, a nie w formie pięciu mini książeczek jak oryginał.
Treści w bajkach nie jest zbyt wiele, więc dzieciaki będą mogły szybko przeczytać każdą historię. Pod względem graficznym opowiadania są bardzo spójne, pomimo faktu, że rysunki tworzyły aż cztery osoby! Bajka o droidach opowiada o funkcjach i obowiązkach jakie droidy posiadają, ta o Jedi przekazuje nam niemal wszystkie stereotypy o nich, w tej o pilotach dowiadujemy się, że każdy z nich jest inny, ale każdy uwielbia latać. Kolejna traktuje o byciu księżniczką (oczywiście Leią), a ostatnia przybliża małym fanom Zakon Sithów. Wszystkie pięć bajek zaskakuje naprawdę pozytywnie, ponieważ pokazuje różne aspekty życia bohaterów z sagi.
Na naszym rynku w końcu doczekaliśmy się publikacji, w której mamy jakieś nawiązania do filmu Przebudzenie Mocy oraz serialu Star Wars: Rebelianci. Dawno nie czytałem książki z tymi elementami. Są to miłe dodatki do lektury.

Według mnie Nowa kolekcja bajek to świetna propozycja dla dzieciaków, którzy zaczynają swoją przygodę z sagą lub z czytaniem, mała ilość tekstu, dużo ciekawych informacji to zdecydowane plusy tego wydania. A do tego ta świetna, pluszowa okładka! <3 Myślę, że warto zapoznać się z tą książką.

Ogólna ocena: 9/10
Opowiadania: 7/10
Ilustracje: 9/10
Jakość wydania: 10/10

Dziękuję wydawnictwu Egmont za przekazanie egzemplarza recenzenckiego.

Szczegóły:
Tytuł: Star Wars: Nowa kolekcja bajek
Tytuł oryginalny: Star Wars: I am a... Little Golden Book Library
Autor: Christopher Nicholas, Courtney B. Carbone
Ilustracje: Chris Kennett, Ron Cohee, Alan Batson, Heather Martinez
Tłumaczenie: Anna Hikiert
Wydawnictwo: Egmont Polska
Data premiery: 14 marca 2018
Liczba stron: 128
Oprawa: twarda
Cena: 29,99 PLN

Gdzie kupić:
EGMONT
EMPIK
LIVRO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się z nami swoją opinią na temat wpisu!

Niech Moc będzie z Tobą!

Copyright © 2016 Świat Star Wars , Blogger