FILMY I SERIALE

czwartek, 9 lipca 2020

Piloci poszukiwani - twórcy opowiadają o grze Star Wars: Squadrons

StarWars.com rozmawia z Orionem Kelloggiem z Lucasfilm i Ianem Frazierem z Lucasfilm o tworzeniu „nowego spojrzenia na klasyczne gry lotnicze Star Wars z lat 90 ubiegłego wieku.”
Nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się inspiracja. Dla EA Motive Studios koncepcja niedawno ujawnionej gry Star Wars: Squadrons pojawiła się w dość zaskakującym momencie: podczas pracy nad inną grą Star Wars.

- „W Motive jest mnóstwo fanów Gwiezdnych wojen, w tym także ja, z wielką chęcią tworzenia własnych przygód w tym wszechświecie. Ten projekt jest jednym z przykładów, w którym to pragnienie zaowocowało powstaniem czegoś nowego.” - mówi Ian Frazier, dyrektor kreatywny Motive. - „Kiedy zespół pracował nad kampanią dla pojedynczego gracza w Star Wars Battlefront II, świetnie się bawił, szczególnie z misjami dziejącymi się w przestrzeni kosmicznej, co wywołało ostatecznie pewien pomysł. Trzej deweloperzy - James Clement, Pat Lalonde i Steve Masters - opowiadali nostalgicznie o końcówce lat 90tych, kiedy grali w inne gry symulujące walki powietrzne i postanowili utworzyć nowe środowisko oraz postawić pytanie: "Jak wyglądałby współczesna gra Star Wars całkowicie rozgrywana z perspektywy pilota?" Jako wielki fan klasycznych gier lotniczych Star Wars byłem bardzo podekscytowany, mogąc odpowiedzieć na to pytanie.” - kontynuuje.
Stamtąd, podstawowa grupa w Motive podjęła pierwsze kroki w kierunku realizacji tego pomysłu.
„Utworzyliśmy bardzo mały zespół koncepcyjny i rozpoczęliśmy prace nad projektowaniem gry i jej kierunku artystycznego. Pierwszą rzeczą, którą zbudowaliśmy, był prototyp walki 5 na 5.” - opowiada Frazier. - „Z tego prototypu narodziła się gra, która ostatecznie przekształciła się w Star Wars: Squadrons.”
 
Na szczęście skończyli też ze wsparciem Lucasfilm.

- „Tak wiele milionów fanów Gwiezdnych Wojen marzyło o byciu pilotem, który może wykonać ten jeden strzał na milion. Ale ten strzał trafia tylko ze starannym planowaniem, świetnymi umiejętnościami i doświadczonym zespołem po twojej stronie. W Motive mamy wszystkie te składniki.” - dodaje Orion Kellogg, starszy producent w Lucasfilm Games. - „Łatwo było zmagać się z marzeniami o precyzyjnej walce statków kosmicznych w Gwiezdnych Wojnach i ekscytacja sprawiła, że ​​sen stał się rzeczywistością”.

Wskakując do kokpitu
Squadrons, dostępne od 2 października 2020 roku na PlayStation 4, Xbox One, PC i wirtualną rzeczywistość, będzie pierwszą dużą grą lotniczą Star Wars wydaną od lat i pierwszą dla tej generacji konsol. Jeśli jesteś graczem Gwiezdnych wojen, to wiedz, że to wielka sprawa. Jak zauważa Frazier, gry kosmiczne Star Wars, takie jak X-Wing, TIE Fighter czy Eskadra Łotrów, należą do najbardziej lubianych gier Star Wars, jakie kiedykolwiek powstały. To jest coś, z czego Motive i Lucasfilm nie chciało zrezygnować .

- „Jesteśmy tak zainspirowani wszystkimi historiami z Gwiezdnych Wojen i oczywiście grami, które powstały przed naszym pomysłem. Doprowadziły nas do wykonania tego strzału, a my damy z siebie wszystko, co mamy.”- mówi Kellogg.
- „Naszym celem było stworzenie nowego spojrzenia na klasyczne gry lotnicze z Gwiezdnych wojen z lat 90tych na wysokim poziomie przy jednoczesnym wykorzystaniu wszystkich możliwości współczesnej technologii, aby stworzyć najbardziej wciągającą grę z myśliwcami, jaką mogliśmy.” - kontynuuje Frazier. Rzeczywiście, od grafiki po dostosowanie do obsługi, Squadrons ma na celu spełnienie fantazji pilotowania w galaktyce Gwiezdnych wojen na nowe sposoby.

- „Zasadniczo chcemy pozwolić graczom usiąść wewnątrz myśliwca X-wing lub TIE i naprawdę poczuć się, jakby tam byli z poziomem kontroli i wierności, dzięki któremu całe doświadczenie stanie się prawdziwe. Chcemy, abyś opanował kontrolę, formował się wraz ze swoją eskadrą i był pilotem asów w epickiej bitwie kosmicznej
.” - dodaje Frazier.

W formacji bojowej
Squadrons koncentruje się głównie na trybie wieloosobowym, szczególnie eskadry 5 na 5, które zmierzą się w pojedynkach powietrznych i konfliktach na dużą skalę, dzięki trybowi zwanemu Bitwami Flotowymi. Ale nic z tego nie by się nie udało, gdyby to nie wydawało się właściwe.

Opracowując rozgrywkę Squadrons, Frazier i jego zespół byli zdeterminowani, aby uzyskać wrażenie autentycznej walki kosmicznej z Gwiezdnych wojen z pomocą Lucasfilm. Oznaczało to badania i wiele testów. Według Fraziera, pierwszą rzeczą, którą zrobili zespół Motive, było ponowne obejrzenie wszystkich filmów i omówienie, w jaki sposób bitwy kosmiczne Gwiezdnych wojen są wyjątkowe od tych, które można zobaczyć w innych seriach science fiction, zwracając szczególną uwagę na wpływ zdjęć z walk powietrznych z II wojny światowej. Zagrali też w klasyczne gry lotnicze Star Wars, a także tryb Starfighter Assault z Battlefront II i kilka innych gier symulujących walki kosmiczne.

- „Gdy zespół znalazł się we właściwej przestrzeni, opracowaliśmy podstawowy model lotu dla myśliwca X-wing i myśliwca TIE, podstawowe systemy, takie jak celowanie, oraz mechanikę zarządzania energią, która pozwala graczom kierować energię na silniki, lasery lub tarcze i tam właśnie dokonuje się wielu interesujących taktycznych wyborów taktycznych.” - mówi Frazier. - „Uruchomiliśmy ten podstawowy prototyp zarówno na tradycyjnym wyświetlaczu, jak i VR, a następnie rozpoczęliśmy codzienne testy drużynowe. Każdego dnia graliśmy w pojedynki PVP - czysty X-wing kontra chaotyczny myśliwiec TIE - podsumowywaliśmy i dyskutowaliśmy kluczowe opinie, a następnie wprowadzaliśmy zmiany i sprawdzaliśmy je następnego dnia. Ten ciągły cykl testów i iteracji był kontynuowany wraz ze wzrostem zespołu i zakresu gry i w zasadzie trwa do dziś.”

Jest jednak jeden element, który według Kelloga wyróżnia Squadrons spośród innych gier.

- „Od początku wiemy, że praca zespołowa jest w centrum gry Squadrons.” - mówi z kolei Kellogg. - „Gdy patrzysz, jak myśliwce TIE roją się na twojej pozycji lub w wyścigu, aby przechwycić bombowce Y-wing chcące zaatakować twój Imperialny Niszczyciel Gwiezdny, będziesz potrzebować dobrego kolegi z drużyny po swojej stronie. Czat głosowy naprawdę sprawia, że ​​czujesz się częścią eskadry - jest nieoceniony i łatwy w użyciu, nawet w trybie dla jednego gracza, gdzie możesz poprosić znajomych o krycie ogona. Te chwile koleżeństwa naprawdę wyróżniają heroiczne chwile „asa”: czym więcej są Gwiezdne wojny niż poczucie, że ocaliłeś dzień dla wszystkich?”

Samotny lot
Podczas gdy tryb wieloosobowy jest z pewnością głównym celem eskadr, istnieje również historia dla jednego gracza. Podobnie jak element multiplayer, rozgrywa się wkrótce po wydarzeniach z filmu Powrót Jedi, a gracze poznają tę historię zarówno z perspektywy Nowej Republiki, jak i pozostałości Imperium. - „Świetnie się bawiliśmy, budując tę ​​historię dla jednego gracza, i jak można się spodziewać, ściśle współpracowaliśmy z zespołem Games i Story Group w Lucasfilm, aby zapewnić, że budujemy coś, co autentycznie będzie oddawało Gwiezdne wojny, przemawiało do fanów i gładko wpasowywało się we wszechświat.”- mówi Frazier.
 - „Mamy nadzieję, że wszyscy odejdziecie od gry, rozumiejąc dumę pilota myśliwca TIE lub odwagę pilota X-winga i jak to jest, gdy dwie galaktyczne supermocarstwa ścierają się ze sobą jak równi z równymi.” - dodaje Kellogg. - „Praca z Motive w celu ożywienia postaci i ekipy była prawdziwą ucztą. Jesteśmy bardzo podekscytowani mogąc przedstawić fanom Gwiezdnych wojen imperialną eskadrę Titan i Eskadrę Nowej Republiki Vanguard. Jestem również bardzo zainspirowany niektórymi środowiskami, przez które możemy latać i akrobacjami, które wykonujemy, gdy utrwalamy ten ekscytujący punkt na osi czasu Gwiezdnych wojen.”

Ustawienie osi czasu jest również ważne, ponieważ informuje, jakie jednostki zabierzemy do gwiazd. Jak widać w zwiastunach gry, fani mogą spodziewać się kultowych statków, takich jak X-wing, Y-wing, myśliwiec TIE, ale i kilku niespodzianek.

- „Squdrons rozgrywa się kilka miesięcy po bitwie o Endor, więc nasz wybór myśliwców obejmuje wszystko, co mogłeś zobaczyć w ostatnich dniach wojny. Zobaczysz wiele statków z głównych bitew oryginalnej trylogii, a także kilka nowych, fajnych nowych wprowadzonych w Łotrze.” - ekscytuje się Frazier. - „Ponadto dwie główne eskadry Nowej Republiki i Imperium, które pojawiły się w grze, stały się kreatywne i zaczęły modyfikować swoje gwiezdne myśliwce w nowy i ekscytujący sposób po zniszczeniu drugiej Gwiazdy Śmierci, więc możesz natknąć się na zmodyfikowane Y-winga i TIE Intercreptor z możliwościami jakich nie widziałeś w filmach...
Chociaż nie mogą ujawnić pełnego składu gwiezdnych myśliwców [Uwaga: Od czasu przeprowadzenia tego wywiadu ujawniono cały skład]. Zarówno Kellogg, jak i Frazier mają swoje wybory, które z radością wymieniają i nie mogą się doczekać, by zobaczyć jak wypróbowują je gracze.
- „Och, nie mogę się oprzeć żniwiarzowi TIE.” - mówi Kellogg. - „Squadrons to pierwsza gra, która naprawdę ożywia ten statek i jest piękna: lata nisko i powoli, wymyślony na wiele sposobów, aby pomóc swoim kolegom z drużyny przetrwać… lub pokonać wrogów”.

- „Moim osobistym faworytem jest myśliwiec A-wing RZ-1.” - mówi Frazier. - „Jest szalony, szybki i zwrotny, można go modyfikować za pomocą alternatywnych generatorów tarcz i szczególnie fajnego systemu przeciwdziałania, a także może wytrzymać dłuższe doładowanie silnika niż większość statków, co otwiera drzwi do naprawdę szalonych manewrów. Jest to trudny statek do opanowania, ale myślę, że gracze naprawdę go pokochają.”

„Oddaj zwycięski strzał”
Jak to jest pilotować myśliwiec X-wing lub TIE? To pytanie leży u podstaw każdej gry lotniczej Star Wars: Były sposobem na spełnienie marzeń o lataniu w odległej galaktyce, co w innym przypadku byłoby niemożliwe.

Wróćmy więc do tej początkowej iskry inspiracji dla Squadrons - pamiętając dawne gry lotnicze Star Wars i wyobrażając sobie, jak może wyglądać ich współczesne ujęcie. Teraz, gdy świat wie o Squadrons, a Lucasfilm i Motive wprowadzili swój pomysł w życie, nasuwa się inne pytanie: jak to jest kontynuować spuściznę kosmicznych gier walki Star Wars nowej generacji?

- „Jednym słowem: niesamowite.” -  śmieje się Frazier. - „Jako osoba, która dorastała razem z Gwiezdnymi Wojnami i zakochała się w takich grach, jak TIE Fighter i Rogue Squadron, to niesamowite, że można zapewnić graczom takie wrażenia w 2020 roku.”

- „Będę skromny, ale...” - broni się Kellogg. - „Squadrons miały absolutny przywilej powstawania i "uczenia się" się na podstawie wspaniałych gier o myśliwcach, które pojawiły się wcześniej. Zainspirowały nas również chwile z najnowszych filmów, książek i programów telewizyjnych, które poszerzyły tę pilotażową fantazję: tak, naprawdę możesz latać w eskadrach. Naprawdę mamy też nadzieję, że Squadrons wywołają uśmiech na twarzy, gdy wystrzelisz zwycięski strzał - a nawet gdy Ci się nie uda, spróbujesz ponownie.”

- „Cieszę się, że fani cieszą się Squadrons będącym nowym spojrzeniem na klasyczne doświadczenia pilotażowe z niespotykanym poziomem realizmu i immersji, podczas gdy cała nowa generacja graczy po raz pierwszy wchodzi do kokpitu tych kultowych myśliwców.” - dodaje na koniec Frazier. - „Wiedząc, że mogę być tego częścią, pozwalając graczom naprawdę realizować swoje fantazje zostania pilotami w świecie Gwiezdnych Wojen, tak jak robiłem to jako dziecko? Jestem niesamowicie wdzięczny.”

Obejrzyj nowy zwiastun gry i sprawdź więcej nowych zrzutów ekranu poniżej:
Star Wars: Squadrons będzie miało premierę 2 października na PlayStation 4, Xbox One i PC i jest już dostępny w przedsprzedaży.
Źródło: StarWars.com
Tłumaczenie: Lupus

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się z nami swoją opinią na temat wpisu!

Niech Moc będzie z Tobą!